서브페이지 윗부분 이미지

The first Home Living + Lifestyle + DIY specialized exhibition in Honam region

Offering a variety of attractions and business opportunities with the latest living trends

· Interior concept zone

  • Year 2018
  • Year 2017
  • Year 2016
  • 마메종 “House is Travel”
  • 디자인바이도로시 “Falling in love with myself"
  • 아웃도어박스 X 몽시느 “Unfold, Here is yours"
  • 노매럴 “Forest in nature"
  • Dallnstyle "Communicating House"
  • Gwangju Garosugil Design “Life is romantic”
  • SUPPLY "Upcycling and Greenery"
  • KAFE 52 "PlanTeria in an Urban Life"
  • UNO Design "Everyone has their own stories"

장미희

디자인그룹 마메종
URBAN P&U CEO
장미희 디자이너

장미희
삶의 휴식과 치유가 있는 공간
생활의 취향을 드러내 표현하는 공간에 대한 오랜 기다림

Rest and Pleasant place

단순히 머무는 기능을 넘어서
우리가 살아가는 삶의 모습과 라이프스타일트렌드를 반영한 공간 창출.
진정한 주거 프리미엄 하우스의 의미를 다시 생각합니다.

고객의 작은 니즈에 대한 세심한 배려와 소통
그리고 가족을 미소짓게 하는 노력
마메종이 고객에게 드리는 약속입니다.
Space Concept
House is Travel "집으로의 여행"
반복되는 일상에서 꿈꾸는 여행은
무료함과 고단함을 견디게 해주는 설레임이다.

집으로 돌아오는 발걸음이
여행을 떠나는 기분이라면
일상이 얼마나 풍요로워 질것인가

우리는 매일 집으로 여행을 떠난다.
하루 일과를 마치고 돌아오는 곳이
여행지에 온 듯한 설레임이 담긴 공간이 되길바라는
마음을 담았습니다.
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지

배유진

Design by Dorothy
광주 디자인바이도로시
배유진 인테리어 디자이너

배유진
스토리가 있는 임팩트한 공간
아름답게 멈추는 트렌드
감각적인 컬러감이 돋보이는 공간.
유니크한 공간을 창조해내는,
건축 & 인테리어 디자이너 배유진.
Space Concept
"나는 나를 사랑한다"
당신이 아름다운 이유,
예쁜 것은 사람의 마음을 자극하고,

아름다운 것은,
사람의 마음을 감동시키며,

꿈, 희망, 가능성, 그리고 할 수 있는,
나의 설레임의 공간.
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지

한대희
디자이너

OUTDOORBOX
아웃도어박스 대표

노매럴
북미산 월넛을 주 재료로 제품을 디자인하는 아웃도어박스는 
실내공간은 물론 야외공간에서도 다름을 느낄 수 있는
감각적인 제품을 선보이며  가구의 새로운 기준을 제시해주는
브랜드로 성장하고 있습니다.
일상속에서 휴식의 공간을 마련하는 것,
아웃도어박스가 제안하는 공간입니다. 
Space Concept
"Unfold, Here is yours." 
삶의 질 향상과 개인에 행복을 중시하는 라이프 스타일이 트렌드로 떠오르면서 '케렌시아'가 주목받고 있다.  
케렌시아란 몸과 마음이 지쳤을 때 휴식을 취할 수 있는 나만의 공간, 또는 그러한 공간을 찾는 경향을 의미한다. 
'나만의 공간'은 어디서 찾을 수 있을까? 당신이 원하는 곳이 곧 휴식처가 되는 삶,
그것이 아웃도어박스와 몽시느가 제안하는 공간이다. 

따뜻함과 편안함을 주는 나무로 만든 가구가 손에 들고 다닐 수 있을 만큼 작아진다면 어떨까?
차분하지만 화려한 꽃과 식물이 그려진 나만의 공간이 가방에 들어 갈만큼 작아지면 어떨까?
매일 일상을 보내고 있는 나의 집, 잠시 여행을 떠나 즐기는 자연의 공간, 집 앞의 작은 공원 
모든 곳에서 자신만의 휴식처를 만들 수 있는 디자이너의 특별한 제안을 연출하고자 한다.  

박태헌

MONTSINE
크리에이티브 디렉터
前 피치오리진 대표
몽시느 크리에이티브 디렉터

노매럴
"누군가에게 선택의 폭을 넓혀주는 길,
크리에이티브 디렉터로써 가장 큰 역할 중에 하나"
이것은 몽시느가 가장 집중하는 모습입니다.
우리 손끝에서 만들어질 내용에 고민을 더하고 그것이 완성이
될 때 오롯이 제 버릇은 완벽해지겠지요.
이미지
이미지
이미지
이미지

이언

NO MATTER,
언팝아트 CEO

노매럴
- 피키캐스트 헐리우드 작업
- 클로이모레츠, 미카, 펜타토닉스, 이민호 등
- 나이키 대표 디자이너 : Tinker Hatfield 작업 (FIFTY FIFTY 전시)
- 김수로 프로젝트 장진감독 : 포스터 작업
- 넥슨 던전엔파이터 콜라보 작가 참여
- 코엑스 메가박스 콜라보 전시 작가 참여
- GENOSS : MONALISA Filler 패키지 콜라보 작가 참여
-17년 ‘NO MATTER’ 라는 카페 브랜드 런칭하여 운영중
Space Concept
“Forest in nature"
산림속에 차분하고 잔잔한 장소에서 
누구나 한번쯤은 앉아서 주위를 둘러 봤을 것입니다.
온 주변이 계속 보는 광경이라면 

자연 속 산림에서 힐링 해보는 건 어떠한가요? 

자연의 따뜻함이 필요한 당신을 위해 
자작나무에 앉아 따뜻한 장소를 연출 했습니다.
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지

Park Ji-hyun

"Communicating House“ Dallnstyle
Park Ji-hyun Interior Designer

박지현
- dallnstyle CEO
- Interior guide books from single to old
- Oh Eon-jong Live Radio Magazine
- Many magazine activities such as Living sense, Woman sense, Women’s donga, Women’s chosun
- www.dallstyle.com
- Kim Ji-ho, Baek Ji-young, Kim Won-joon Home sty
Space Concept
'Communicating House'
One is made up of several, several are made up of one.
'Communicating House'

The house is a home where people can rest. There, one becomes two, two become three, or four. So when people change from person to person, the house changes accordingly.
The previous house was open space. But today 's house keeps closing the door. One is gathered and becomes several, and a place where several gather to form one.
So the family lives together separately. Where your body and mind can rest, This exhibition shows the desire of all our 'houses' to respect the individuality of family members, but to be a home to each other.
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지

Park Eun-jin

Gwangju Garosugil Design
Park Eun-jin Designer

박은진
Gwangju Garosugil Design to present sensual interior
Gwangju Garosugil Design interior representative
As a representative company of Gwangju that leads the trendy space design. Especially, we show a new design every time with space composition and sensual feeling that fit perfectly with customer's lifestyle.
Space Concept
"Life is romantic"
When I am communicating with the customer by fixing the space of the house, the most frequently heard story is the word 'I once was...’

Before I became the mother of a child, Before being a child's dad, I had my own space and there was my memory, romance, and spare in the space.

I can not go back to those days, but now I'm with my family... I wanted to create memories and romantic that were different from what I felt alone in the space where I was together. Thank you for being with your family.

A home that meets all of the features and emotions, Not a house that only meets the functions.
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지
이미지

An jun

An jun
Supply representative
Joint Representative of SAYUSAMIN Design Group

서지수
He is a designer in the field of branding of architectural residential medical commercial space as a joint representative of the design group SAYUSAMIN.
In 16 years, It has launched a café brand called supply.
Space Concept
"Upcycling and Greenery"
We pursue an exciting and attractive space rather than a beautiful and beautiful space.

The building materials that can be easily seen on the construction site and the waste materials that have already fulfilled the purpose have filled the space.

The construction material that helped the architects work is a new use of the shelves and bar tables, and the huge cable drums that have been wrapped around the thick wires are reassigned as a table for the gathering of many people.

Among the newly utilized materials, the extraordinary plants will add vitality and energize the various people sharing the lively conversation.

I complete a charming space.
이미지
이미지
이미지
이미지

Seo Ji-su

Plant interior designer
CEO, KAFE52
Kafe52.kr@gmail.com

서지수
Seo Ji-su, CEO of KAFE 52, has developed his own original plant style based on his interest and affection for plants, and he runs a cafe called 'KAFE52', which he has done planting on his own.

CEO, Seo Ji-su presented a variety of planting techniques such as hanging plant and tile plant decoration to the public. KAFE52 has become a hot place, nicknamed as "Gwangcheon-dong cactus café.”
Space Concept
"PlanTeria in an Urban Life"
My house, the space in which I live, and the plants are human companions that exist everywhere. Plants at "PlanTeria" are arranged to appeal their individuality.

The individuality of each individual plant meets a new matching through the hands of the designer, and through this completed planting, we stay in a comfortable "shelter" where the nature of the building forest in the middle of the city center seems to be nature.

When we take a moment and look at PlanTeria, we face everyday objects we are familiar with.
이미지
이미지

Oh Eun-ju

Residential space professional designers,
CEO, Yuno Design
uno_d@naver.com

서지수
Space Concept
EVERYONE HAS THEIR OWN STORIES.
All live in the same nest box of the same structure
Frequently cooked dishes
Time in the morning
Time to fall asleep at night
A hobby that I want to do at home
Good music or good movie
Whether you're collecting books or collecting shoes
I like coffee better than rice.
Everyone else
All differently
They all live in different thoughts.
Some houses have children
Some homes are just newlyweds
Some houses have children


They all have different stories.
  The house that holds the story
Their scent is full
They will show their lives.
book
Event
Announcement of 100 people on first-come-first-served basis every day to visitors of UNO design concept museum

01

for kids

The common complaint of a house with children is Children have toys and play mats occupying the living room.
Rather than making a space between a child and an adult The point is to stylize to match each other!

이미지

02

his and her space

All furniture of newlyweds are minimal in design and size!
Even if family members are changed and expanded to a higher level in the future, it is better to be equipped with versatile furniture and fabric.

이미지

03

we neek to talk

Living room is family room where family gather.
Do not make the couch look at the TV.
Make a richer atmosphere by arranging furniture so that you can see each other and talk to each other.

이미지